Данный плагин предназначен для переименования и дополнения пункта Open Reality главного меню. Дополнить пункт меню можно вызовами Python скриптов.

Описание

Для переименования меню Open Reality используйте пункт Title файла конфигурации. Для этого нам потребуется отредактировать файл *MACHINE NAME*.menuman.txt, в моем случае это bin/config/NEILL.menuman.txt. Данный файл я прицепил к статье.

[MainMenu]

Title = &My menu ; replace OpenReality with…

Для совместимости с МоБи 7.5 мне пришлось использовать уловку для вызова Python скриптов с клавиатуры, поэтому процесс настройки требует ряда действий.

1) Прежде всего определите список скриптов в файле ActionScript.txt, который находится в bin/config/scripts/ директории.

[ScriptFiles]
Script1 = NewCamera.py
Script2 =
Script3 =
Script4 =
Script5 =
Script6 =
Script7 =
Script8 =
Script9 =
Script10 =
Script11 =
Script12 =

2) Далее определите клавиатурные комбинации для указанных выше скриптов в файле используемой вами раскладки. Например, я использую Maya’евскую раскладку и поэтому редактирую Maya.txt в bin/config/keyboard

action.global.script1 = {SHFT:F1*DN}

action.global.script2 = {SHFT:F2*DN}

action.global.script3 = {SHFT:F3*DN}

action.global.script4 = {SHFT:F4*DN}

action.global.script5 = {SHFT:F5*DN}

action.global.script6 = {SHFT:F6*DN}

action.global.script7 = {SHFT:F7*DN}

action.global.script8 = {SHFT:F8*DN}

action.global.script9 = {SHFT:F9*DN}

action.global.script10 = {SHFT:F10*DN}

action.global.script11 = {SHFT:F11*DN}

action.global.script12 = {SHFT:F12*DN}

Клавиатуру достаточно определить один раз, назначив для скриптов комбинации с F1 по F12.

3) Теперь следует назвать скрипты в меню. Для этого нам потребуется отредактировать файл *MACHINE NAME*.menuman.txt, в моем случае это bin/config/NEILL.menuman.txt

[Python]

Python Item Name 0 = New Camera

Python Item Name 1 =

Python Item Name 2 =

Python Item Name 3 =

Python Item Name 4 =

Python Item Name 5 =

Python Item Name 6 =

Python Item Name 7 =

Python Item Name 8 =

Python Item Name 9 =

Python Item Name 10 =

Python Item Name 11 =

В этом файле вы задаете наименования для пунктов меню, где каждый пункт будет вызывать соответствующую клавиатурную комбинацию от F1 до F12.

Теперь при запуске MotionBuilder должны появится в меню указанные пункты.

Скачать

My config file — NEILL.menuman

MotionBuilder 7.5 ext.2 (32 bit) — menuman75

MotionBuilder 2009 (32 bit) — menuman2009

Менеджер меню для MoBu
Метки:    

6 thoughts on “Менеджер меню для MoBu

  • Среда Март 2, 2011 на 15:17
    Постоянная ссылка

    Hi Neil,

    Thank you very much for this very good script.

    I have some trouble using it on Mobu 2009: Only the first item seems to work. In other words, clicking on other items than Python Item Name 0 never calls the related script.

    Do you also have the pb on your side or is it a local pb?

    Thanks a lot

  • Среда Март 2, 2011 на 16:27
    Постоянная ссылка

    Hi Werwack,

    I’ll try to find this plugin on my machine and make a test with script calls. Are you a programmer ?

    > Do you also have the pb on your side or is it a local pb?
    Sorry, what do you mean by «pb» ?

  • Среда Март 2, 2011 на 20:25
    Постоянная ссылка

    I program, but I am not familiar with MoBu API. Setup of the menuman files is not a problem though, if that’s your question. I am used to develop user scripts (mainly in maxscript).

    Playing with the text files, I noticed menu item indices ([Python] section) are starting at 0 and script files ([ScriptFiles]) at 1. Could it be part of the strange behavior?

    Pb means ‘problem’, shortcut I use quite often 😉

  • Среда Март 2, 2011 на 21:26
    Постоянная ссылка

    I have tryed a plug, everything works properly. So I guess It’s your local pb (using your shortcut) :)

    I’ll try to explaine in more details

    1 — first of all, I have found my folder where MoBu stores config files. My path is — c:\Users\\AppData\Local\Autodesk\MB2009\config

    2 — I’m using «Maya» keyboard configuration, so I have opened Keyboard\Maya.txt and made changes to this file like in my post above

    3 — Then I have added some more scripts into the Scripts\ActionScript.txt
    For example — Script2 = Tree.py

    4 — Next step, I have added new line into the menuman configuration, for me it’s a NEILL-PC.menuman.txt file and a line
    Python Item Name 1 = Tree Example

    5 — Now everything is ready to start MoBu. It’s easy to check my adjustments, script is binded to shortkey shift+F2, so press this key to test.

    Hope that will help, please keep me updated on if it works.

  • Среда Март 2, 2011 на 23:30
    Постоянная ссылка

    Yesss, it works :)

    Thanks a lot!

    In fact I had only the first keyboard shortcut set and I didn’t have a deeper lot at it because, as you mentionned at the top of the article, «For compatibility with Moby 7.5 I had to use keyboard shotcuts to call Python scripts from the keyboard, so the setup process requires a series of actions.»

    Well, it seems that I mis interpreted this and I thought keyboard shortcut were not mandatory.

    So everything is ok. Very nice plugin 😉

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *